Relaxációs technikák alkalmazása az iskolai gyakorlatban

Autor/innen

  • István József Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar, Kaposvár

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.15

Abstract

Az előadásban bemutatásra kerülő módszer gyorsan és egyszerűen beilleszthető egy iskolai osztály mindennapi tevékenységébe, és a feszültség csökkentésén túl a közösség formálásában, valamint a tanulási folyamat segítésében is szerepet játszhat.
A szerző négy iskolai osztályban alkalmazta a relaxációt (Autogén tréninget) a tanulók mentálhigiénéjének karbantartása érdekében. Az érintett osztályokat több éven keresztül kísérte figyelemmel. Eredményei tükrében alkalmazhatónak tartja a módszert általános iskolai osztályokban, és bizonyos kitételekkel középiskolai környezetben egyaránt.

Literaturhinweise

Bagdy Emőke – Koronkai Bertalan (1988): Relaxációs módszerek. Budapest : Medicina Kiadó, 1988. 194 p.

Bagdy Emőke – Telkes József (1995): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában, Budapest : Nemzeti Tankönyvkiadó, 1995. 306 p.

József István (2003): Autogén tréning az iskolában. In: Képzés és Gyakorlat 1. évfolyam 2. szám. 2003. október. 35–38. p.

Langen, Dietrich (1999): Autogén tréning. Kaposvár : Holló és Társa Kiadó, 1999. 182 p.

Veröffentlicht

2015-06-28

Ausgabe

Rubrik

Képzés és Gyakorlat

Zitationsvorschlag

Relaxációs technikák alkalmazása az iskolai gyakorlatban. (2015). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 13(1-2), 231-237. https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.15

Am häufigsten gelesenen Artikel dieser/dieses Autor/in