A középfokú szakképzésből kikerülő fiatalok potenciális munkáltatóinak szakképzési folyamattal és kimenettel kapcsolatos elvárásai és részvételi jellemzői
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2017.1-2.11Abstract
Szakképzési rendszerünk állandó változásban van, azonban a folyamat nem mellőzheti az eddigi eredmények mérését, a résztvevő partnerek visszajelzésének becsatornázását, és ezekre alapozva újabb fejlesztési, vagy akár korrekciós lépések kidolgozását. Jelen kutatás fő célja az volt, hogy vizsgáljuk a szakképzés különböző szintjein, adott szakmacsoportokban végzett (szakképesítést szerzett) pályakezdőkkel szemben megfogalmazódó munkaerőpiaci, a munka világa részéről érkező elvárásokat, a munkáltatók szerepét és funkcióját a szakképzési folyamatokban, és ezek feltárása után olyan szakmai javaslatokat fogalmazzunk meg, amelyek megoldást kínál(hat)nak az oktatás/szakképzés és a munkaerőpiac értékalapú illeszkedési problémáira egy-egy képesítési szinten.
Literaturhinweise
László, Gy. (Ed.) (2015): Baranya megye képzési stratégiája. Pécs: Baranya Megyei Önkormányzat.
Mártonfi, Gy. (2011). A megemelt tankötelezettség fogadtatása és hatása a szakképzésre. Szakképzési Szemle, 27. évf. 3. szám, pp. 147–161.
Vámosi, T. (2015). Tanoncból mesterember. Pécs: Pécsi Tudományegyetem, FEEK.
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2017 Vámosi Tamás
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.