Egy kutatótanári program a pedagógus életpályamodellben

Autor/innen

  • Katalin Hajdicsné Varga BGSZ Berzeviczy Gergely Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakgimnáziuma, Budapest

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2017.1-2.4

Abstract

2015-ben kiemelt uniós projekt keretében részt vettem a pedagógusminősítési rendszer kidolgozásában kutatótanár aspiránsként. A programba pályázók a hosszú ideje az oktatás innovatív, kommunikatív, tudásmegosztó szereplőiként kerültek kiválasztásra. A pilotban aktív résztvevői voltak a pedagógus életpályamodell két felső fokozata kidolgozásának, amelyet az Oktatási Hivatal és az Eötvös Loránd Tudományegyetem kutatócsoportja vezetett. A kutatótanári programomban a tízujjas vakírás létjogosultságát, tanításának módszereit és eredményeit vizsgálom az ötéves kutatási terv alapján, amelyet a több évtizedes nevelési, oktatási tapasztalataim, nemzetközi és hazai összehasonlítások alapján állítottam össze. Az első évben közel háromszáz középiskolás adott választ a kérdéseimre, s ezeknek az elemzése, majd a következő év országos kutatásának eredménye alapján kerül kidolgozásra egy új oktatóprogram.

Autor/innen-Biografie

  • Katalin Hajdicsné Varga, BGSZ Berzeviczy Gergely Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakgimnáziuma, Budapest

    hajvarka@gmail.com

Literaturhinweise

Gyetvainé Nevelős, E. (é.n.): Gépírás tanítása általános iskolában. [online] http://www.gepokt.hu/tanaroknak/tanaroknak_cikk.htm [2017. február 12.]

Jakabné dr. Zubály, A. (2013/14a): Szakmai változások az oktatás/képzés területén. SzóVilág. Szaklapajánló. [online] http://www.magyosz.hu/szovilag/szaklapajanlo.PDF [2017. február 10.]

Jakabné dr. Zubály, A. (2013/14b): A szabályos billentyűzetkezelés elsajátításának fontossága. SzóVilág. Szaklapajánló. [online] http://www.magyosz.hu/szovilag/szaklapajanlo.PDF [2017. február 10.]

Kalotay, K. (1989): Számítógép a gépírásoktatásban. Gyorsírók és Gépírók Lapja. Budapest. 9. szám.

Klock Júlia (2015): Korábban kellene kezdeni. [online] http://www.gepokt.hu/tanaroknak/klock.doc [2017. február 14.]

Sille, I. – Gargya, M. (1995): Menedzserasszisztensek, titkárok, titkárnők kézikönyve. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó. Budapest.

Szivák, J. (2015): A Mesterpedagógus és a Kutatótanár fokozat kialakításának háttere, indokai és céljai a pedagógusok, az intézmények és a köznevelés szempontjából. [online] https://www.oktatas.hu/kozneveles/projektek/tamop_315_pedkepzes_fejl/ projekhirek/szivak_mester_kutato_hatter [2017. február 12.]

Veröffentlicht

2017-06-26

Ausgabe

Rubrik

Tanulmányok

Zitationsvorschlag

Egy kutatótanári program a pedagógus életpályamodellben. (2017). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 15(1-2), 67-84. https://doi.org/10.17165/TP.2017.1-2.4

Am häufigsten gelesenen Artikel dieser/dieses Autor/in