Innováció és szemléletváltás a Devecseri Tankerületben vezetői szemmel
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.20181.1.13Abstract
Egyre többször figyelünk fel a mára már elcsépeltnek tűnő innováció szóra, mely a pedagógiába is már lassan évtizedek óta begyűrűzött. Érdeklődésem egyik kulcspontja a TÁMOP fejlesztések iskolai szintű megvalósulása. Több helyen is végeztem kutatást, jelen esetben már nemcsak egy intézmény, hanem egy tankerület munkatársai válaszoltak kérdéseimre. Kérdőíves felmérést végeztem az ide tartozó iskolák körében, vajon kik, mennyire, hogyan, miben képesek megújulni.
Kíváncsi voltam arra is, hogy ehhez miben járul hozzá egy intézményvezető vagy a tankerület vezetője. Eredményeim jól szemléltetik, hogy a pedagógusok igyekeztek szemléletmódjukon változtatni, módszertanban megújulni, a diákok összetétele miatt előtérbe helyezték a life long learninget, de legfőképp azt, hogy egy intézmény megújulásának hátterében mindig egy jó vezető áll.
Literaturhinweise
Kállai M. ‒ Szabó M. (2007). Ötlettár intézményvezetők számára az adaptív tanulásszervezés elindításához és fenntartásához 2. Budapest: OFI. [online] http://ofi.hu/sites/default/files/attachments/magtar-vi.pdf pp.28 [2016. április 2.]
Németh, I. (2016). Innováció és szemléletváltás a Devecseri Tankerületben pedagógusszemmel. Képzés és Gyakorlat 14(3‒4), 173‒196. DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.13
Szabó M. (2008). Pedagógiai fejlesztések módszertani ötlettára. Budapest: OFI. [online] http://ofi.hu/sites/default/files/attachments/pedagogiai28129-2.pdf [2016. április 2.]
Százdi, A. (1999). Szakmai fejlesztés az iskolában, Új Pedagógiai Szemle, 49(6), 68‒80.
Sztrelcsik, E.(2009). Innovációs törekvések az iskolában. Esettanulmány egy középiskola fejlesztéseiről. [Szakdolgozat] ELTE PPK, Budapest. [online] http://oktinf.elte.hu/pedagogia-BA-2009/wp-content/uploads/2009/04/dolgozat-melleklet-leglegujabb_tartj. pdf [2016. április 10.]
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2018 Ildikó Katalin Németh
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.