Online segítséggel a hallgatói lemorzsolódás ellen – A Dunaújvárosi Egyetem Avatar-programjának bemutatása
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2019.1.7Abstract
Ahhoz, hogy az Európai Unió oktatással kapcsolatos stratégiai célkitűzésének eleget tudjunk tenni, miszerint 2020-ra a felsőoktatással rendelkezők arányát növelni kell a tagállamokban, komoly figyelmet kell fordítanunk a lemorzsolódás problémájára, vagyis a felsőfokú tanulmányaikat végzettség megszerzése nélkül elhagyó hallgatókra.
A Dunaújvárosi Egyetem Hallgatói Sikeresség Támogatása (HASIT) néven egy olyan komplex rendszert dolgozott ki 2012-ben, mely minden oldalról megpróbálta feltárni a lemorzsolódás okait, s megelőzni a problémát. Ennek egyik legfontosabb alapja az ún. AVATAR-monitoring program, amely vizuálisan jelenít meg a hallgató számára minden olyan információt, amely a tanulmányi előrehaladásához szükséges, így idejében felismerhetőek azok a hiányosságok, amelyeknek a kezelésével megelőzhető az intézményből való kiesés.
Literaturhinweise
András, I. [et al.] (2016). Felsőoktatási tanácsadás., Dunaújváros: DUE.
András, I. – Rajcsányi-Molnár, M. – Szabó, Cs. (2017). A hallgatói sikerességet támogató HASIT program tevékenységei és eredményessége 2012-2017. Dunaújváros: DUE.
Borbás, L. (2012). Európai elvárások – magyar válaszok. Az Európa 2020 stratégia üzenete Magyarországnak. [online] http://kgk.uni-obuda.hu/sites/default/files/04_Borbas_Laszlo.pdf [2018.05.10.]
Horn, L. (1998). Stopouts or Stayouts? Undergraduates Who Leave College in Their First Year. Statistical Analysis Report. Washington D.C.: U.S. Department of Education, [online] https://nces.ed.gov/pubs99/1999087.pdf [2018.05.05.]
Kertesi, G. – Köllő, J. (2006). Felsőoktatási expanzió, „diplomás munkanélküliség” és a diplomák piaci értéke. Közgazdasági Szemle, 53. évf. 3. sz. pp. 201–225.
Molnár, B. (2012). A felsőoktatásban tapasztalható lemorzsolódás lehetséges okai. In: Buda András, Kiss Endre (szerk.), Interdiszciplináris pedagógia és a felsőoktatás alakváltozásai: a VII. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata (pp. 350–357). Debrecen: Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete.
Szabó, Cs. (2018). A HASIT FSA3 stratégiai terve [Belső tanulmány]., Dunaújváros: DUE.
Tari, A. (2012). Kik ezek a gyerekek? A Z generáció az iskolapadban. Fordított szocializáció és netkultúra kamaszkorban. In: Tóth-Mózer, Sz. – Lévai, D. – Szekszárdi, J. (szerk.), Digitális Nemzedék Konferencia Tanulmánykötet, (pp. 17–24.) [online] forrás [2018. május 20.]
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2019 Csikósné Maczó Edit
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.