"A tudás kortalan!” – Mindenki egyeteme Dunaújvárosban

Autor/innen

  • Anetta Bacsa-Bán Dunaújvárosi Egyetem Tanárképző Központ

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2019.2.4

Abstract

„Mert a tudás kortalan…” – ez volt a mottója a 2013 februárjában útnak indított – elsősorban nyugdíjasoknak szánt – előadássorozatnak a Dunaújvárosi Főiskolán. Tanulmányomban az időskori tanulás, ismeretszerzés és az erre épülő szolgáltatások szerepének ismertetése után a DUE mindenki egyetemének létjogosultságát, társadalmi szerepvállalásának fontosságát elemzem. Bemutatom a programot, annak jellegzetességeit és legfőbb eredményeit. Hallgatói interjúkkal és statisztikákkal igazolom az időskori tanulás helyi intézményének létjogosultságát. Az írás végén a jövőbeli fejlődés irányait is felvázolom.

Autor/innen-Biografie

  • Anetta Bacsa-Bán, Dunaújvárosi Egyetem Tanárképző Központ

    bana@uniduna.hu

Literaturhinweise

Bajusz, K. – Jászberényi, J. (2013). Az időskori tanulásról. Kultúra és közösség, 4. évf. 3. szám pp. 59–66. [online] http://www.kulturaeskozosseg.hu/pdf/2013/3/2013_3_05.pdf [2018.04.02.]

Bajusz, K. (2016). Tanulni hatvan felett. Tudásmenedzsment, 17. évf. 2. különsz., pp. 11–17.

Balla, T. (2017). Mindörökké tanulni kell… [online] https://www.duol.hu/hetvege/mindorokke-tanulni-kell-1828876/ [2018.04.02.]

Bene, Á. (2017). Idősoktatás felsőfokon. Magyar Gerontológia 9. évf., 3. sz., pp. 49–70. DOI: https://doi.org/10.47225/MG/9/33/8128

Galler, K. (2013). Győr-Moson-Sopron megyei nyugdíjasegyetemek. Tudásmenedzsment, 14. évf. TDK-különszám, pp. 160–166.

Jászberényi, J. (2011). Gerontoedukáció. Budapest: Jaffa.

Jászberényi, J. (2012a). Az idősoktatás Nagy-Britanniában és Magyarországon. Polgári Szemle, 7. évf. 5–6. sz. [online] https://polgariszemle.hu/archivum/123-2012-februar-7-evfolyam-5-6-szam/atalakulo-gazdasagi-er-terek/467-az-idosoktatas-nagy-britanniaban-es-magyarorszagon [2018.04.10.]

Jászberényi, J. (2012b). Gerontoedukáció. Magyar Gerontológia, 4. évf. 16. sz. pp. 39–64.

Kleisz, T. (2016). Az időskorúak tanulása. Tudásmenedzsment, 17. évf. 2. különszám, pp. 24–33.

Semsei, I. (2016). Az aktív időskor kérdései a XXI. században. Tudásmenedzsment, 17. évf. 2. különszám, pp. 7–10.

Striker, S. (2013). A Harmadik Kor Egyeteme, ELTE - a tevékeny időskorért. Andragógia és művelődéselmélet, 1. évf. 2. sz. 80–89. [online] http://epa.oszk.hu/03000/03012/00002/pdf/EPA03012_andragogia_2013_2_080-089.pdf [2018.0412.]

Széman, Zs. (2016). Idősbarát városok, helyek, közösségek. Esély: Társadalom és szociálpolitikai folyóirat, 27. évf. 2. sz. pp. 93–114.

Zárol, E. (2014). Az idősek helyzete, idősügy Magyarországon. Kapocs, 13. évf. 4. [63.] sz. pp. 74–82.

KSH 2011. ÉVI NÉPSZÁMLÁLÁS 3., Területi adatok 3.7., Fejér megye [online] http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/nepsz2011/nepsz_03_07_2011.pdf [2018.04.10.]

KSH 2010. Megyei jogú városok. [online] http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/regiok/veszpremmjv10.pdf. [2018.04.10.]

U3A (The University of the Third Age) [online] https://www.u3a.org.uk/about [2018.04.02.]

Veröffentlicht

2019-07-27

Zitationsvorschlag

"A tudás kortalan!” – Mindenki egyeteme Dunaújvárosban. (2019). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 17(2), 55-65. https://doi.org/10.17165/TP.2019.2.4