Homogén és heterogén csoportok az óvodában
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2019.3-4.10Abstract
Az óvoda- és csoportválasztás meghatározó a gyermek életében. Nehéz azt eldönteni, hogy a homogén vagy heterogén csoport jobb a gyermekek számára, és a pedagógusok is megosztottak a tekintetben, hogy melyik csoportban szeretnek dolgozni. Ezért a tanulmány arra keresi a választ, hogy az óvodapedagógusok hogyan vélekednek a homogén és heterogén csoportról. Kutatásunkban óvodapedagógusokkal végeztünk kérdőíves vizsgálatot, melyben egyrészről vizsgáltuk, hogy az óvodapedagógusok melyik csoportot preferálják jobban, másfelől azt, hogy melyik csoportban nehezebb dolgozni. A vizsgálatban kitértünk arra is, hogy véleményük szerint melyik csoport jobb a gyermekek fejlődése szempontjából.
Literaturhinweise
A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról
Balázs, É., Bagdy, E. és Agócs, L. (1997). Pedagógiai Lexikon I-II. Budapest: Keraban Könyvkiadó.
Deliné Fráter, K. (2010). A differenciáló pedagógia alapjai, sajátosságai az óvodai nevelésben. Hajdúböszörmény: Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar.
Dudás, J. és Vince Ferencné (1971). Útmutató a részben osztott és osztatlan óvodák számára. Budapest: Tankönyvkiadó.
Járai, K. (2015). Óvó nénik és óvó bácsik – ahogyan a gyermekek látják őket. Gyermeknevelés, 3. évf. 1. sz. pp. 18–38. DOI: https://doi.org/10.31074/gyntf.2015.1.18.38
Jávorné Kolozsváry, J. (2004). Az óvodapedagógus személyisége. Budapest: Trezor Kiadó.
Körmöci, K. (2015). Óvodapedagógiai kislexikon. Debrecen: Flaccus Kiadó Kft.
Körmöci, K. (é. n.): Az óvoda mint szociális anyaöl. [online] http://www.kormocikatalin.hu/?menu=33 [2019. 07. 12.]
Liu, C. és LaFreniere, P. (2014). The effects of age-mixing on peer cooperation and competition. Human Ethology Bulletin, 29. évf. 1. sz. pp. 4–17.
Molnár B., Pálfi, S., Szerepi, S., Vargáné Nagy, A. (2015). A koragyermekkori nevelés Magyarországon a kezdetektől napjainkig. Educatio, 13. évf. 3. sz. pp. 121–128.
Nagy, J. (2001). A személyiség alaprendszere. Iskolakultúra, 11. évf. 9. sz. pp. 22–38.
Tóthné Aszalai, A. (2011). A szociális készségek, képességek fejlesztése óvodáskorú dadogó gyermekek logopédiai terápiájában. Képzés és Gyakorlat. Training & Practice, 9. évf. 1–2. sz. pp. 185–193.
T. Pusztafalvi, H. (2013). Az egészségnevelés intézményesülésének története. Educatio, 11. évf. 3. sz. pp. 224–234.
Vajda, Zs. és Kósa, É. (2005). Neveléslélektan. Budapest: Osiris Kiadó.
Zsubrits, A., Valkó, A., Horváth, K. és Fehér, A. (2015). A gyerekek játékokhoz fűződő érzelmi kapcsolata. Képzés és Gyakorlat. Training & Practice, 13. évf. 3–4. sz. pp. 43–59. DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.3-4.3
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2019 Ádám Fruzsina, Hegedűs Roland
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.