A fiatal felnőttkor fenntarthatósági kihívásai

Autor/innen

  • Szabina Horváth Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2020.3-4.30

Abstract

Bolygónk megmentése érdekében megvalósított fenntarthatósági kihívásokat vizsgáltam fiatal felnőtt korú kollégiumi diákok körében. A kutatás eredményei igazolták a feltételezést, miként az egyetemisták többsége érzékenyen viszonyul a fenntartható fejlődés kérdésköreihez. Főként ahhoz, hogy csökkenteni szeretnék az ökológiai lábnyomukat, és felismerték, hogy a fenntarthatóság kialakítása nem csupán azon múlik, hogy mit cselekszenek, hanem azon is, hogy hogyan tevékenykednek. Környezettudatosságuk gyakorlatba történő átültetését a közvetlen környezetük három őrének (újrahasznosítás, hulladékcsökkentés, újrafeldolgozás) tevékenységeivel, valamint a tudatos vásárlási szokásaikkal valósítják meg. A téma iránti elkötelezettségüket a kérdőívem kitöltésére adott válaszaik elemzésével tudtam vizsgálni.

Autor/innen-Biografie

  • Szabina Horváth, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

    MA szakos hallgató
    hszabiy@gmail.com

Literaturhinweise

A fenntartható fejlődési célok áttekintése, (2019). [online] forrás [2020. október 25.]

Bartus, G. (2019). A fenntarthatóság intézményei Magyarországon. Bdapest: Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács Titkára, [online] forrás [2020. október 25.]

Bartus, G. (2013). Nemzeti Fenntartható Fejlődési Keretstratégia. [online] https://eionet.kormany.hu/akadalymentes/download/1/26/71000/NFFT-HUN-web.pdf [2020. október 25.]

EIONET (2018). A fenntartható fejlődés, a jóllét és a pénzügyi, természeti, emberi tőke. (2018). Európai Környezeti Információs és Megfigyelő Hálózat Magyarország. [online] https://eionet.kormany.hu/a-fenntarthato-fejlodes-fogalma [2020. október 25.]

Felsőoktatás az élhető jövőért – konferencia [online] http://fenntarthatosag.elte.hu/index.php?page=11&action=SHOW&id=47 [2020. október 25.]

Ferenc pápa. (2015). Laudato si’. [online] https://regi.katolikus.hu/konyvtar/ferenc_papa_laudato_si_enciklika.pdf [2020. október 25.]

Gyulai, I. (2011). A fenntartható fejlődés. [online] https://mtvsz.hu/dynamic/fenntart/ff_afenntarthatofejlodes.pdf [2020. október 25.]

Gyulai, I. (2012). A fenntartható fejlődés. Miskolc: Ökológiai Intézet a Fenntartható Fejlődésért Alapítvány, [online] http://mek.oszk.hu/15500/15563/15563.pdf [2020. október 25.]

Hornyák, Á. – Urbán, Sz. (2018). Értelemkeresés a készülődő felnőttkorban. In: Torgyik szerk.: Néhány társadalomtudományi kutatás és innováció. [online] http://www.irisro.org/tarstud2018junius/51HornyakAgnes-UrbanSzabolcs.pdf [2020. október 25.]

Medvéné Szabad, K. (2013). A fenntartható fejlődés gazdaságtana.[online] forrás [2020. október 25.]

Molnár, K. (2018). Globális problémák – érzékenyítés a fenntarthatóság témaköreire EFOP-3.4.3-16-2016-00022 „QUALITAS” Minőségi felsőoktatás fejlesztés Sopronban, Szombathelyen és Tatán című projekt keretében készült jegyzet Soproni Egyetem 2020. [számítógép-fájl]. Sopron.

Nagy, Sz. (2016). Környezettudatos marketing. [online] forrás [2020. október 25.]

Veröffentlicht

2020-10-23

Ausgabe

Rubrik

Mestermunkák - válogatás a Benedek Elek Pedagógiai Kar mesterszakos hallgatóinak kutatásaiból

Zitationsvorschlag

A fiatal felnőttkor fenntarthatósági kihívásai. (2020). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 18(3-4), 319-330. https://doi.org/10.17165/TP.2020.3-4.30