A vezetésfejlesztés kiemelt szerepe a köznevelési intézményekben

Autor/innen

  • Edit Gál Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2020.3-4.26

Abstract

A köznevelési intézmények vezetésfejlesztése évek óta aktuális kérdés és megoldandó feladat. 2012-ben végzett mini kutatás alkalmával kerestem válaszokat a témában, és az azóta eltelt idő alatt történt változásokra voltam kíváncsi. A tanulmány arra keresi a választ, hogy miért nehéz és előrelépésektől mentes ez a terület, miért nem szerepel kiemelt helyen az intézményvezetői képzésekben, a köznevelési rendszerben ez az igen meghatározó ismeretanyag, illetve miért csak elméleti síkon jelenik meg zömében a képzések során. Mi az oka annak, hogy a vezetők nem használják az elméleti ismereteiket a gyakorlatban, illetve milyen fenntartói segítséget kapnak munkájuk során vezetői attitűdjük, módszereik, stílusuk fejlesztéséhez. A kutatásban óvodavezetők és iskolaigazgatók válaszoltak az ezzel kapcsolatos kérdésekre.

Autor/innen-Biografie

  • Edit Gál, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

    MA szakos hallgató
    galedit1975@gmail.com

Literaturhinweise

Bakacsi Gy. (2004).: Szervezeti magatartás és vezetés. Budapest, Aula Kiadó Kft.

Benedek I. (1996). Óvodavezetés másképpen?! Budapest: OKKER Oktatási Iroda p.10.

Dobák M. (2013). Tanulmányok a Magyar menedzsment XX. századi történetéből. Budapest: L’Harmattan Kiadó

Erős I. – Jobbágy M. (2001)- A Myers-Briggs Típus Indikátor (MBTI) Magyarországon. [online] http://www.mentalhub.hu/mbti.pdf

Gallway, T. (1973). The Inner Game of Tennis. New York: Random House

Herczeg J. – Kópházi A. (2000). Vezetéselmélet és módszertani alapok. Sopron NyME-KTK

Horváth T. (2004). Helyzetkép a magyarországi coahingról. [online] http://www.clarino.hu/docs/articles4.pdf

Kozma M. (2013). A magyar vállalati menedzsment útkeresése a második világháború után (1945-82). In: (Dobák M. eds.): Tanulmányok a magyar menedzsmenttudomány 20. századi történetéről. L'Harmattan, Budapest, pp. 63–76. [online] http://real.mtak.hu/25664/1/menedzsment%2005%2014.pdf

Majzikné Lichtenberger K. (2012) A szupervízió valódi segítség lehetne a pedagógusoknak. Taní-tani Online [online] http://www.tani-tani.info/a_szupervizio_valodi

Molnár J. – Szabó V. – Nikitscher P. (2020). A tudatos vezető. Budapest: Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft

Veröffentlicht

2020-10-23

Ausgabe

Rubrik

Mestermunkák - válogatás a Benedek Elek Pedagógiai Kar mesterszakos hallgatóinak kutatásaiból

Zitationsvorschlag

A vezetésfejlesztés kiemelt szerepe a köznevelési intézményekben. (2020). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 18(3-4), 266-278. https://doi.org/10.17165/TP.2020.3-4.26