A report on five mice by Miklós Mészöly on the literature lesson

Authors

  • Júlia Réti
  • Meldina Sebők KRE BTK Modern Magyar Irodalomtudományi Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2017.1-2.18

Abstract

Although there has been a change of paradigm in teaching literature at secondary schools, the traditional, Literary Criticism-based, chronological method is used nowadays. As a consequence, there might not be enough time for modern authors, especially writers and poets after 1945. There is usually no time for teaching the works of Miklós Mészöly, for instance, although they could be integrated into the curriculum based on numerous methods. A proposal is offered for this problem in this study.

Author Biographies

  • Júlia Réti

    reti.olgi@gmail.com

  • Meldina Sebők, KRE BTK Modern Magyar Irodalomtudományi Tanszék

    sebok.melinda@kre.hu

References

Béládi, M. (2004). A tények parabolája. Részletek. In. Fogarassy, M. (szerk.). Magasiskola. In memoriam Mészöly Miklós. Budapest: Nap Kiadó. pp. 111‒120.

Bori I. (1984). Mészöly Miklós. In. Bori I. Bori Imre huszonöt tanulmánya. Újvidék: Fórum Kiadó. pp. 567‒575.

Görözdi J. (2006). Hangyasírás, csillagmorajlás. Pozsony: Kalligram Kiadó.

Mészöly M. (1999). Párbeszédkísérlet. Pozsony: Kalligram Kiadó.

Mészöly M. (1958). Jelentés öt egérről. [online] http://dia.pool.pim.hu/html/muvek/MESZOLY/meszoly00263a/meszoly00325/ meszoly00325.html [2016. augusztus 10.]

Published

2017-06-26

Issue

Section

Szemle - Válogatás a XXXIII.OTDK módszertani előadásaiból

How to Cite

A report on five mice by Miklós Mészöly on the literature lesson. (2017). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 15(1-2), 313-324. https://doi.org/10.17165/TP.2017.1-2.18