Mészöly Miklós Jelentés öt egérről című novellája az irodalomórán
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2017.1-2.18Absztrakt
Az irodalomoktatásban az ezredforduló után bekövetkezett paradigmaváltás ellenére napjainkban is a hagyományelvű, irodalomtörténeten alapuló, kronologikus oktatás uralkodik a középiskolákban. Ennek következménye, hogy sok esetben nincs elegendő idő a modern szerzők tanítására, főképp az 1945 utáni írók és költők nem kapnak helyet az órákon. Jó példa erre Mészöly Miklós írásművészete, amely teljes mértékben perifériára szorul, noha több módon is lehetséges lenne beépíteni munkáit a tananyagba. E dolgozat ehhez kínál feldolgozási javaslatot.
Hivatkozások
Béládi, M. (2004). A tények parabolája. Részletek. In. Fogarassy, M. (szerk.). Magasiskola. In memoriam Mészöly Miklós. Budapest: Nap Kiadó. pp. 111‒120.
Bori I. (1984). Mészöly Miklós. In. Bori I. Bori Imre huszonöt tanulmánya. Újvidék: Fórum Kiadó. pp. 567‒575.
Görözdi J. (2006). Hangyasírás, csillagmorajlás. Pozsony: Kalligram Kiadó.
Mészöly M. (1999). Párbeszédkísérlet. Pozsony: Kalligram Kiadó.
Mészöly M. (1958). Jelentés öt egérről. [online] http://dia.pool.pim.hu/html/muvek/MESZOLY/meszoly00263a/meszoly00325/ meszoly00325.html [2016. augusztus 10.]
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2017 Réti Júlia, Sebők Melinda
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.