Tanító szakos hallgatók pályakövetéses vizsgálata az ELTE SEK hallgatói körében

Szerzők

  • Némethné Tóth Orsolya Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Sporttudományi Intézet Szombathely

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.14

Absztrakt

Kutatásunkban elsősorban arra a kérdésre keressük a választ, hogy végzettjeink milyen arányban tudnak elhelyezkedni a munkaerőpiacon. Természetesen több, más témakört is érintünk a kérdőíves vizsgálat során. A kutatás módszere a társadalomtudományokból átvett módszer, a lekérdezés írásbeli formája, a kérdőíves módszer, online formában (nyílt és zárt kérdések, illetve a Likert-skála alkalmazása). Kérdőívünk kérdései, megállapításai a következő témakörök köré csoportosíthatók: általános kérdések, tanulmányokra vonatkozó kérdések (érettségi, egyéb képzés, főiskolai tanulmányok), esetleges külföldi tervek, elhelyezkedés, munka (fő, mellék-), kapcsolat az anyaintézménnyel, elégedettség mérése, a szakma presztízse. A válaszokból gyakoriságot számítunk.

Információk a szerzőről

  • Némethné Tóth Orsolya, Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Sporttudományi Intézet Szombathely

    főiskolai docens
    nemethne.toth.orsolya@ppk.elte.hu

Hivatkozások

„Szombathely visszavár” – Felsőoktatási tanulmányi ösztöndíj (2013) [online] http://www.szombathely.hu/ugyintezes/e-ugyintezes/ugytipusok/szombathely-visszavar-felsooktatasi-tanulmanyi-osztondij.2422/ [2013. 11.04.]

A 2015. évi CXXXIX. törvény a felsőoktatásról [online] http://www.nefmi.gov.hu/letolt/felsoo/ftv_20051129.pdf [2013. 11. 02.]

Garai, O. – Veroszta, Zs. (szerk.) (2011). Frissdiplomások [online] forrás [2017. 07. 23.]

Kulcsár, L. és az Echo Innovációs Műhely (2011). Szakmai beszámoló a 2011. évi tavaszi felmérésről a Nyugat – magyarországi Egyetemen, A 2008-ban és 2010-ben végzett hallgatók körében zajlott online kutatás eredményei. [online] forrás [2013. 11.03.]

Némethné Tóth, O.‒ Zsilinszki, N. (2014). Tanító szakos hallgatók pályakövetéses vizsgálata, In: Koós, I.‒ Molnár, B. (szerk.), A tanítóképzés múltja, jelene III., (pp. 105–111). Sopron: Nyugat-magyarországi Egyetem Kiadó.

NymE NEPTUN Egységes Tanulmányi Rendszer Sz. n. (2015).Így jelentkezhettek a márciusban induló ingyenes nyelvtanfolyamokra. [online] forrás [2017. 06.09]

Sz.n. (2011a). Mennyire nehéz diplomával állát találni? [online] forrás [2017. 06.09]

Sz.n. (2011b). Mennyire sikeresek a „bolognások” a munkaerőpiacon? [online] forrás [2017. 07. 23.]

Sz.n. (2013) . Hallgatók 2012 – zárótanulmány [online] forrás [2017. 07. 23.]

Megjelent

2018-01-16

Folyóirat szám

Rovat

Képzés és Gyakorlat

Hogyan kell idézni

Tanító szakos hallgatók pályakövetéses vizsgálata az ELTE SEK hallgatói körében. (2018). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 16(1), 139-148. https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.14