LMBT érzékenyítés cerebral paretikus gyermekek körében
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.6Absztrakt
Az iskola mint másodlagos szocializációs színtér megkérdőjelezhetetlen formálója a gyermek szemléletének, világképének. Elvben már elfogadott, de a mindennapi gyakorlatba még nem teljesen beépült eszme az esélyegyenlőség, előítélettől, illetve diszkriminációtól való mentesség. Ameddig a médiában, addig az iskola falai között is meg fognak jelenni az etnikumok, nemek, illetve különböző szexualitásokkal vagy mozgásbeli/szellemi sérültséggel kapcsolatos sztereotípiák, előítéletek. Kutatásom egy, még külföldi viszonylatban is ritkán kutatott területen végeztem: cerebral paretikus fiatalok attitűdje, tájékozottsága az LMBT közösséghez kapcsolódóan. Kutatásomat egy hétfős osztályban végeztemb féléves megfigyeléssel, illetve egy LMBT-hez kapcsolódó érzékenyítő órával; valamint a társasághoz való attitűd vizsgálatának felmérését spontán helyzetekben, illetve beszélgetés által irányítva az óra előtt, közvetlen utána, valamint két hónap távlatában.
Hivatkozások
Palladino, J.M. – Giesler, M.A. (2014). In or Out When Out & About?: Identifying the
Professional Support Needs of LGBT Preservice Social Work & Education Majors. [online] https://eric.ed.gov/?id=ED545481 [2017.10.16.]
Arrietta, S.A. – Palladino, J.M. (2014). Special Education Teachers’ Perceptions of Students with Emotional Impairments and Their Same-Sex Behaviors: A Multiple Case Study. [online] https://eric.ed.gov/?id=ED548031 [2017.10.16.]
GLSEN (2009). The Experiences of Lesbian, Gay, Bisexual and Transgender Middle School Students. New York: Gay, Lesbian and Straight Education Network.
Takács, J. (2011). Homofóbia Magyarországon. Budapest: L’Harmattan Kiadó.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2018 Dénes Dóra
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.