A nem formális környezetben megszerzett tanulási eredmények validációja terén történt változások Európában 2014–2016 között

Szerzők

  • Kovács Anett Jolán Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.4

Absztrakt

Az uniós tagországok számára a 2018-as év rendkívül fontos, mivel az Európai Tanács 2012-es ajánlásában ezt a határidőt jelölte meg a nemzeti validációs rendszerek kialakítására. Az EU több módon igyekszik segíteni a tagországokat: a CEDEFOP gondozásában rendszeresen megjelennek kiadványok, melyek az európai aktuális érvényesítési gyakorlatokról számolnak be, és adnak tájékoztatást azok működéséről, annak érdekében, hogy segítsen kezelni a felmerülő nehézségeket és a gyengeségeket. A tanulmány alapját ezek a kiadványok képezték.
Tanulmányunk célja megismertetni és összehasonlítani, milyen változások és fejlesztések történtek az egyes országokban az elmúlt három évben. Munkánk során átfogó képet nyújtunk a tagországok validációs eljárással kapcsolatos helyzetéről, a validációs eljárás szereplőiről és módszereiről.

Információk a szerzőről

  • Kovács Anett Jolán , Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola

    PhD-hallgató
    anettx.kovacs@gmail.com

Hivatkozások

Bjornavold, J. (2000) (Szerk.). Making learning visible – Identification, assessment and recognition of non-formal learning in Europe. Thessaloniki: Cedefop.

Derényi, A. – Tót, É. (2011). Validáció. A hozott tudás elismerése a felsőoktatásban. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.

Derényi, A. – Milotay, N. – Tót, É.– Török, B. (2007): A nem formális és informális tanulás elismerése Magyarországon. Egy OECD-projekt tanulságai. Budapest: Oktatási és Kulturális Minisztérium.

Európai Tanács (2008). A Tanács ajánlása az egész életen át tartó tanulás Európai Képesítési Keretrendszerének létrehozásáról [online] https://ec.europa.eu/ploteus/sites/eac-eqf/files/journal_hu.pdf [2017.június 6.]

European Commission (2017). European inventory on validation of non-formal and informal learning – 2016 update 32. p [online] https://www.cedefop.europa.eu/files/executive_summary_-_validation_inventory_2016_0.pdf [2017.június 6.]

European Commission (2014). European inventory on validation of non-formal and informal learning 2014 [online] https://cumulus.cedefop.europa.eu/files/vetelib/2014/87250.pdf [2017.június 6.]

Európai Tanács (2012). A Tanács ajánlása a nem formális és az informális tanulás eredményeinek érvényesítéséről. [online] http://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:32012H1222%2801%29&from=HU [2016.október 25.]

Farkas, É. (2015). A nem formális környezetben szerzett tanulási eredmények hitelesítése [online] http://www.irisro.org/pedagogia2015januar/71FarkasEva.pdf [2016.november 10.]

Farkas, É. (2014). A rejtett tudás. A nem formális környezetben szerzett tanulási eredmények hitelesítése. Szeged: SZTE JGYPK FI.

Kraiciné Sz. M. (2010). Validáció: az életen át tartó tanulás egyik pillére [online] forrás [2016. november 6.]

Magyar Köztársaság Kormánya (2014). Az egész életen át tartó tanulás szakpolitikájának keretstratégiája a 2014/2020 közötti időszakra. Budapest: Emberi Erőforrások Minisztérium – Nemzetgazdasági Minisztérium.

Móré, M. (2012). Munkahelyi tanulás és motiváció. In: Láczay M. ‒ Bocsi V. (Szerk.): Multikulturális Műhelytanulmányok II. (pp. 19‒27). Hajdúböszörmény: DEGYFK.

Tót, É. (2009). A validáció fogalmának értelmezési lehetőségei, rokon fogalmai a hazai és nemzetközi gyakorlatban, a validáció lehetséges kutatási irányai [online] http://ofi.hu/sites/default/files/ofipast/2010/09/tot_eva_a_validaciorol.pdf [2017.június 6.]

A 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről [online] https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1300077.TV [2017. június 6.]

Letöltések

Megjelent

2018-01-16

Folyóirat szám

Rovat

Képzés és Gyakorlat

Hogyan kell idézni

A nem formális környezetben megszerzett tanulási eredmények validációja terén történt változások Európában 2014–2016 között. (2018). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 16(1), 37-46. https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.4