A gyakorlati képzés állapota és jellemzői a tanítóképző intézetekben a múlt század közepén

Szerzők

  • Molnár Béla Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Pedagógiai és Pszichológiai Intézet Szombathely

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.1

Absztrakt

A kutatás célkitűzése, hogy bemutassa, elemezze a gyakorlati képzés formáit, szabályozásának dokumentumait. A tanulmányban megvizsgáljuk a gyakorlati képzés megszervezésének nehézségeit, problémáit, és azt, hogy lehetővé tette-e a gyakorlati képzés a tanítójelöltek mesterségbeli tudásának a kialakulását, fejlődését. A kutatás során primer források (tantervek, szabályzatok) felhasználására került sor.

Információk a szerzőről

  • Molnár Béla, Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Pedagógiai és Pszichológiai Intézet Szombathely

    intézetigazgató, főiskolai docens
    molnar.bela@ppk.elte.hu

Hivatkozások

Deli, I. (1994). A gyakorlatvezetés pedagógiája. Segédkönyv a tanítóképző főiskolákon gyakorlati képzést vezetők számára. Csokonai Vitéz Mihály Tanítóképző Főiskola.

Komlósi, S. (1954). Neveljünk jó pedagógusokat a gyakorlóévesekből. Nevelők Lapja, 10(16), 3.

Köves, Gy. (1955). Innen-onnan. Nevelők Híradója, Kalocsai Járási Tanács Oktatási Osztályának körlevele. Március, p. 6.

Tanítójelöltek gyakorlóévének szabályzata. (0951). Tankönyvkiadó.

Tibor, I. (1955). Gyakorlóévesek „indítása” Baranyában. Köznevelés, 11(17), sz. 396.

Levéltári források

BFL VIII. 131. kd. 1954. febr. 2.

MNL. JNKSZML. VIII. 52. 456/1950

MNL. JNKSZML. VIII. 52. 348/1951

MNL. JNKSZML. VIII. 52. 52/1953

MNL. JNKSZML. VIII. 52. 9/1957

MNL. VML. KFL. Kőszegi Fióklevéltár XXVI. 61. 776/1952-53

MNL. VML. KFL. Kőszegi Fióklevéltár XXVI. 61. 917/1951-52

MNL. VML. KFL. Kőszegi Fióklevéltár XXVI. 61. 268/1954

Letöltések

Megjelent

2018-01-16

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hogyan kell idézni

A gyakorlati képzés állapota és jellemzői a tanítóképző intézetekben a múlt század közepén. (2018). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 16(1), 7-16. https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.1