Tanterv-átalakulások a digitális kompetencia szempontjából az ELTE TÓK tanító szakán

Szerzők

  • Temesi-Ferenczi Kinga ELTE TÓK, Digitális Pedagógiai Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2018.2.14

Absztrakt

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kara az új Képzési és Kimeneti Követelmény alapján új tantervet dolgoz ki a következő oktatási évben felvételt nyert hallgatók részére. Ennek okán az informatika műveltségterületes hallgatóink tantervében is változások történtek, amelyekért a Digitális Pedagógiai Tanszék a felelős. Tanszékünk munkája során fontos szempont, hogy hallgatóink olyan digitális kompetenciával rendelkezzenek, hogy a munkájuk során azokat a tanulóik fejlesztése érdekében megfelelően és hatékonyan tudják majd alkalmazni. Az új tantervi hálóban megjelenő ismeretkörök segítségével a digitális pedagógiai képzés lényegesen átalakult.

Információk a szerzőről

  • Temesi-Ferenczi Kinga, ELTE TÓK, Digitális Pedagógiai Tanszék

    egyetemi tanársegéd
    temesi.ferenczi.kinga@tok.elte.hu

Hivatkozások

A 18/2016. (VIII. 5.) EMMI rendelet a felsőoktatási szakképzések, az alap- és mesterképzések képzési és kimeneti követelményeiről, valamint a tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről szóló 8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet módosításáról. (5. TANÍTÓ ALAPKÉPZÉSI SZAK fejezet) [online] http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1600018.EMM&timeshift=fffffff4&txtreferer=00000001.TXT [2017.04.23.]

Derényi, A. (2008). Tanulás a felsőoktatásban. Educatio, 17. évf. 2. sz. pp. 253–262.

Hrubos, I. (2002). Differenciálódás, diverzifikálódás és homogenizálódás a felsőoktatásban. Educatio, 11. évf. 1. sz. pp. 96–106. [online] http://www.edu-online.eu/hu/educatio_reszletes.php?id=3 [2017.04.23.]

Magyarország Digitális Oktatási Stratégiája (2016). A Kormány-előterjesztés melléklete, Digitális Jólét program, Budapest. [online] http://www.kormany.hu/download/0/cc/d0000/MDO.pdf [2017.04.23.]

Rapos, N. ‒ Szivák, J. (2015). Az osztatlan tanárképzés KKK-elemzésére épülő alapelveinek, képzési struktúrájának és tartalmának meghatározása [online]. Fejezet. In. Rapos, N. – Kopp, E. (szerk): A tanárképzés megújítása. Budapest: Eötvös kiadó. [online] http://www.eltereader.hu/media/2015/11/Tanarkepzes_megujitasa_READER.pdf [2017.04.22.]

Tantervi tájékoztató az alapképzési tanulmányaikat az elte tanító- és óvóképző karán 2017 szeptemberében megkezdő hallgatók részére. [online] http://www.tok.elte.hu/file/NTK_taj_2017_Bp_.pdf [2017. 11.25.]

Letöltések

Megjelent

2018-06-23

Folyóirat szám

Rovat

Képzés és Gyakorlat

Hogyan kell idézni

Tanterv-átalakulások a digitális kompetencia szempontjából az ELTE TÓK tanító szakán. (2018). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 16(2), 183-191. https://doi.org/10.17165/TP.2018.2.14