Mint(h)atréning, a felsőoktatás fenegyereke – koncepció és teszt bemutatása

Szerzők

  • Kurucz Attila Széchenyi István Egyetem, Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Menedzsment Tanszék
  • Magyar-Stifter Viktória Széchenyi István Egyetem, Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Menedzsment Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2018.2.9

Absztrakt

Az oktatás a tréninget a gyakorlatorientált képzési formák egyikeként kezdte alkalmazni. Felvetődik viszont, hogy miképpen hasznosul leginkább a tréning a gazdasági oktatásban. Egyik oldalról készségeket és kompetenciát fejleszt, de szakmai előképzettségek nélkül, kérdéses, hogy a kapott tudás valóban interpretációs szinten beépülne a hallgatók eszköztárába. Másik oldalról a céges szakemberek, vezetők, főként a HR területén elhelyezkedők többször rákényszerülnek, hogy saját maguk tréningezzék beosztottjaikat vagy kollégáikat. Elkezdtük használni a tréningnek egy olyan formáját, ahol a hallgatók tréningfeladatokat kapnak, és koncepcionálisan témákat dolgoznak fel, de adott esetben trénerként vezényelnek le egyes részmodulokat. Ez olyan mint(h)atréning, amely lehetőséget ad saját élményalapú tanulásra (on-the-job) és fejlődésre egyaránt. Írásunk ennek koncepciójáról, hatékonyságáról szól.

Szerző életrajzok

  • Kurucz Attila, Széchenyi István Egyetem, Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Menedzsment Tanszék

    PhD, egyetemi docens
    kurucz.attila@sze.hu

  • Magyar-Stifter Viktória, Széchenyi István Egyetem, Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Menedzsment Tanszék

    PhD, egyetemi adjunktus
    stifter@sze.hu

Hivatkozások

Forintos, K. (2006). A tréningek szerepe. Tudásmenedzsment, 7. évf. 1. szám, pp. 56–59.

Gáspár, T. – Király, G. – Csillag, S. (2014). Fehér asztal mellett. A világkávézó részvételi technika szemlélete és módszertana. In: KOVÁSZ – 2014. TAVASZ−TÉL konferenciakötet, pp. 11–41. [online] http://epa.oszk.hu/00700/00721/00025/pdf/EPA00721_kovasz_2014_01-04_11-41.pdf [2017.01.03]

Kagan, S. – Kagan, M. (2009). Kagan kooperatív tanulás. Budapest: ÖNKONET Szolgáltató és Tanácsadó Kft.

Légrádiné, L. Sz. (2006). Tréningmódszer a felsőoktatásban. Tudásmenedzsment, 7. évf. 1. szám, 60–67. p.

Neacsu, M. G. (2014). A Practical Model for Professional Traning at the Workplace, In. Education Facing Contemporary World Issues, (pp. 1185–1191.) The 6th International Conference Education World Conference 7th – 9th November 2014.

Tari, A. (2015). Generációk online. Budapest: Tericum Kiadó Kft.

The World Café (2008). Café to go! A quick reference guide for putting conversations to work. [online] http://www.theworldcafe.com/pdfs/cafetogo.pdf [2017.01.15]

Zichermann, G. – Linder, J. (2013). Gamification – Az üzleti játékok forradalmasítása, Miskolc: Z-Press Kiadó.

Letöltések

Megjelent

2018-06-23

Folyóirat szám

Rovat

Képzés és Gyakorlat

Hogyan kell idézni

Mint(h)atréning, a felsőoktatás fenegyereke – koncepció és teszt bemutatása. (2018). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 16(2), 127-136. https://doi.org/10.17165/TP.2018.2.9