Recreational activities in foster families in Bács-Kiskun County between 2011–2014

Autor/innen

  • Ilona Kátainé Lusztig Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Gyógypedagógiai Intézet

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2019.1.14

Abstract

I was interested in the fact how foster parents with different social, cultural and educational background meet the requirements of leisure activities. This issue cannot be examined without considering the real environment in which children live. How do children living in their own families and children with similar social backgound usually spend their leisure time? To answer this question, I needed a control group of children to compare children in foster families to. Therefore I also asked the pupils (mostly living with their own families) of two primary schools about their leisure activities during my research. There were both disadvantaged and multiply disadvantaged children among the pupils. I made a comparison between the variety of leisure activities and the social contacts during the leisure activities in both groups: children living in foster families and children living with their own families.

Autor/innen-Biografie

  • Ilona Kátainé Lusztig, Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Gyógypedagógiai Intézet

    kataine.ilona@ke.hu

Literaturhinweise

Bourdieu, P. (1998). Gazdasági tőke, kulturális tőke, társadalmi tőke. In: Lengyel, Gy. ‒ Szántó, Z. (Ed.), Tőkefajták: A társadalmi és kulturális erőforrások szociológiája. (pp. 155‒176). Budapest: Aula Kiadó Kft. Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem.

Major, Zs. B. (2009). „Erő és alázat” – IP a rendszerszemléletű gyakorlatban, avagy a segítők segítése. In: Petróczi, E. (Ed.), Mentális és pszichés problémák XXI. századi megoldásmódja. (pp. 188‒194). Szeged: Szegedi Egyetemi Kiadó.

Varga, A. (2015). Az inklúzió szemlélete és gyakorlata. Pécs: PTE – WHSz, Pécs.

Veröffentlicht

2019-03-13

Ausgabe

Rubrik

Angol nyelvű tanulmányok

Zitationsvorschlag

Recreational activities in foster families in Bács-Kiskun County between 2011–2014. (2019). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 17(1), 163-170. https://doi.org/10.17165/TP.2019.1.14