Partner institutions, forms of cooperation, good practices in teacher training at University of Pécs

Authors

  • Ildikó Jelenszkyné Fábián Pécsi Tudományegyetem Tanárképző Központ

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2019.1.9

Abstract

The Teacher Training Center has been operating at the University of Pécs since 1 January 2015 to coordinate the work of the faculties of teacher training. It performs its tasks in network collaboration. The study presents the forms and scenes of these collaborations, especially with regard to practical training related to teacher training.

Author Biography

  • Ildikó Jelenszkyné Fábián, Pécsi Tudományegyetem Tanárképző Központ

    fabian.ildiko@pte.hu

References

Csapó, B. – Bodorkós, L. – Bús, E. (2015). A tanárképző központok működési standardjainak és akkreditációs szempontjainak kialakítása. In: Horváth, A.–nJakab, Gy. (szerk.), A tanárképzés jövőjéről, Pedagógusképzések – OFI koordinációval, Harmadik kötet, (pp. 29–42). Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.

Rapos, N.– Kopp E.– Czető, K.– Kálmán, O.– Mészáros, Gy.– Tókos, K.– Seresné, B. E. (2015). Javaslat az osztatlan tanárképzés gyakorlati rendszerének átgondolására és a jelenlegi gyakorlatok alapelveinek és funkcióinak meghatározására. In: Rapos, N. – Kopp, E. (szerk.). A tanárképzés megújítása, (pp. 215–282). Budapest: ELTE Eötvös Kiadó.

A 2011. évi CCIV. törvény a nemzeti felsőoktatásról [online] https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1100204.TV [2018.05.10.]

Published

2019-03-13

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

Partner institutions, forms of cooperation, good practices in teacher training at University of Pécs. (2019). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 17(1), 111-120. https://doi.org/10.17165/TP.2019.1.9