A C6 in school módszer 8–12 éves tanulók kommunikációs kultúrájának fejlesztésére az internetes nyelvhasználatról készült felmérés eredményei alapján

Szerzők

  • Koroknai Szandra Eötvös Loránd Tudományegyetem Berzsenyi Dániel Pedagógusképző Központ, Szombathely

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2019.2.15

Absztrakt

A digitalizálódott világ nagy hatással van az emberek életére. Létrejött egy internetes felületen alkalmazott nyelvhasználat, melyet egyre fiatalabb korban kezdenek el használni az emberek. Az első részben a kutatás olvasható, amely különböző szempontok szerint vizsgálja ezt a csetnyelvet. Online kérdőívek eredményein és gyakorlati példáján keresztül mutatja be az emberek technikai eszközhasználatát és csetelési szokásait. Feltárja a szülők, a tanárok véleményét, tapasztalatát, és különös gondot fordít e nyelvhasználat általános iskolás korú gyermekekre kifejtett hatásáról. A második részben bemutatásra kerül a kutatás eredményére épített saját készítésű módszertani útmutató, és megtekinthető néhány kiragadott feladatpélda is. Segítségével a modern technika helyes felhasználási módjának megtanulása bekerülhet az oktatásba, kreatív és játékos feladatok formájában.

Információk a szerzőről

  • Koroknai Szandra, Eötvös Loránd Tudományegyetem Berzsenyi Dániel Pedagógusképző Központ, Szombathely

    koriszandra@gmail.com

Hivatkozások

Farkas, A. – Koós, I. (2015). Projektfolyamatok a tanítóképzésben. In. Kispálné Horváth, M. (szerk.): Módszertani irányok a pedagógusképzés fejlesztésében Nyugat-Dunántúlon, (pp. 225–241). Sopron – Szombathely: NymE, RPSZKK.

Koós, I. (2010). A dajkanyelvi tényezők szerepe az anyanyelvi nevelés csecsemőkori szakaszában. In. Balaskó, M. – Balázs, G. – Kovács, L. (szerk.): Hálózatkutatás Hálózatok a társadalomban és a nyelvben, (pp. 184–195). Budapest: Tinta Kiadó.

Koós, I. (2015). Az anyanyelv-pedagógia kihívásai napjaink tanítóképzésében. In. Szabóné Kedves, Á. (szerk.): Anyanyelv és nemzeti identitás, (pp. 96–101). Szekszárd: PTE IGYK.

Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants. On the Horizon. MCB University Press. Vol. 9 No. 5. pp. 1–6. DOI: https://doi.org/10.1108/10748120110424816

Steklács, J. (2009). Az olvasástanításról jövő időben, feltételes módban. pp. 13–22. [online] http://www.tanszertar.hu/eken/seged/2009_03_pdf/sj_0903.pdf [2018. november 2.]

Tari, A. (2012). Kik ezek a gyerekek? In: Szekszárdi, J. – Tóth-Mózer, Sz. – Lévai, D.(szerk.), Digitalis de generacio, (pp. 117–132). Budapest: Underground Kiadó.

Veszelszki, Á. (2013). A világhálóba keveredett ember. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó.

Letöltések

Megjelent

2019-07-27

Folyóirat szám

Rovat

Hallgatói munkák

Hogyan kell idézni

A C6 in school módszer 8–12 éves tanulók kommunikációs kultúrájának fejlesztésére az internetes nyelvhasználatról készült felmérés eredményei alapján. (2019). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 17(2), 189-200. https://doi.org/10.17165/TP.2019.2.15