Az óvodai-iskolai szociális segítő tevékenység bevezetése a Soproni járás köznevelési intézményeiben

Authors

  • Gyuláné Roth Sopron és Környéke Család és Gyermekjóléti Ellátás Intézete

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2019.3–4.21

Abstract

Az óvodai és iskolai szociális segítés új, kötelezően megvalósuló tevékenység, amely ágazatközi szinten biztosít szolgáltatást a nevelési-oktatási intézményekben a gyermekjóléti ellátórendszeren keresztül. Az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenységet a járási székhely önkormányzata által fenntartott család- és gyermekjóléti központoknak kötelező biztosítaniuk 2018. szeptember 1-jétől valamennyi nevelési-oktatási intézményben. Az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység célja a szociális munka módszereinek és eszközeinek felhasználásával az óvodás-és iskoláskorú gyermekek, tanulók sikeres előmenetelének támogatása, egészségfejlesztése, veszélyeztetettségének megelőzése, a kialakult veszélyeztetettség megszüntetésében való közreműködés. További célja a szociális és a köznevelési ágazat szereplői között szoros együttműködések kialakítása. 2018. szeptember 1-jétől Sopron járásban 89 feladatellátási helyen, közel 16 ezer gyermeket érintően végzik segítő tevékenységüket a szakemberek

Author Biography

  • Gyuláné Roth, Sopron és Környéke Család és Gyermekjóléti Ellátás Intézete

    gyerko-sopron@gyerko.hu

References

Bunyevácz Angéla [et al.] (2018). Szakmai ajánlás az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység bevezetéséhez (2018). Emberi Erőforrások Minisztériuma, Budapest.

Csillag Márta – Palotás Zoltán (2019, szerk.). Útmutató az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység bevezetéséhez és gyakorlatához az iskolában (2019). Oktatási Hivatal, Budapest.

Published

2019-12-21

Issue

Section

Köznevelési körkép - Válogatás a Soproni Tankerületi Központ Antiszegregációs Munkacsoportjának írásaiból

How to Cite

Az óvodai-iskolai szociális segítő tevékenység bevezetése a Soproni járás köznevelési intézményeiben. (2019). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 17(3-4), 241-248. https://doi.org/10.17165/TP.2019.3–4.21