„Ez a mi munkánk…” – A pedagógus ideális célja a magyar köznevelésben
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2019.3-4.18Absztrakt
Nincs olyan hivatás, amely fontosabb lenne a pedagógusénál. Emiatt szükség van arra, hogy minőségét folyamatosan emeljük. Ennek kiindulási pontja, hogy megtudjuk, jelenleg hol tartunk, mennyire lehetünk elégedettek a munkánk eredményességével. De vizsgálnunk kell azt is, hogy milyen irányba kell fejlődnünk. Az első részben a tanulmány rendszerbe foglalja a témában eddig elfogadott téziseket. Ezt követően bemutatásra kerül egy, a metafora-kutatás módszerével, online applikáció segítségével végrehajtott vizsgálat (N=436), illetve annak eredménye. Ebből megismerhetjük a köznevelésben résztvevők, kiemelten a benne tanuló diákok igényeit. Megtudhatjuk, mit gondolnak az iskola tevékenységéről, annak vélt és ideális céljáról. Végül a dolgozat megfogalmazza ezt a célt, így ennek tükrében megtehetjük a megfelelő lépéseket a jobbá válás útján.
Hivatkozások
Bábosik, I. (2004). Neveléselmélet. Budapest: Osiris Kiadó.
Bicsák, Zs. Á. (2014). Vált(ak)ozó olvasatok Johann Friedrich Herbart pedagógiájának hazai recepciójában. [Doktori értekezés] Debreceni Egyetem, Debrecen
Pukánszky, B. és Németh, A. (1996) Neveléstörténet. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiefer Ferenc (2000). A kognitív nyelvészet: új paradigma. In: Pléh, Cs., Kampis, Gy. és Csányi, V. (Ed.): A megismeréskutatás útjai. (p. 123). Budapest: Akadémiai Kiadó.
Kissné Zsámboki, R. (2013). Célestin Freinet vence-i iskolamodellje régen és ma. In: Németh, A. és Pirka, V. (szerk.) Az életreform és reformpedagógia – recepciós és intézményesülési folyamatok a 20. század első felében (pp. 395‒409). Budapest: Gondolat Kiadó.
Kissné Zsámboki, R. (2015). Egy Freinet-szellemű óvodai innováció az 1990-es évek alternatív pedagógiai mozgalmában. Pécs: Edenscript Kft.
Vámos, Á. (2003). Metafora a pedagógiai kutatásban. Iskolakultúra. 13. évf. 4. sz. pp. 109-112.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2019 Szládovics Bálint
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.