A pedagógiai intézményekhez fűződő kapcsolatban szerepet játszó bipoláris élmények összehasonlító vizsgálata
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.9Absztrakt
A tanulmány témája az óvodás és kisiskolás, 2-3. és 4. osztályos korosztály bipoláris élményeinek intézményi kötődésben betöltött szerepe. Neveléslélektani szempontból vállalkozom a gyermekek által átélt pozitív és negatív tapasztalatok rendszerezésére, valamint az egyes élmények intézményhez fűződő kapcsolatban való szerepének feltárására a három korcsoport által készített élményrajzok és verbális megnyilvánulások összehasonlító elemzésén keresztül. A kötődés, mint pszichológiai jelenség szakirodalmi bemutatása után az önálló empirikus kutatás összefoglalása valósul meg. Az eredmények rendszerezése nyomán meghatározhatók azok az élmények és élménynarratívák, amelyek hozzájárulnak a nevelési-oktatási intézményekhez való kötődés kedvező, vagy kevésbé kedvező alakulásához.
Hivatkozások
Antal B., Zsubrits A. (2015). Az óvodapedagógus gyermekszemmel. Óvodai Nevelés, 15. évf. 4 sz. pp 16–19.
Bowlby, J. (2009). A biztos bázis. Budapest: Animula Kiadó.
Mérei F., V. Binet Á. (2016). Gyermeklélektan. Budapest: Libri Kiadó.
Szabó, É., Virányi, B. (2011). Az iskolai kötődés jelentősége és vizsgálata. Magyar Pedagógia, 111. évf. 2. sz. pp 111–125.
Zsolnai, A. (2018). Kötődés és pedagógia. Budapest: Eötvös József Könyvkiadó.
Zsubrits, A. (2014). Az óvodáskorú gyerekek közeli kapcsolatai. Képzés és Gyakorlat 12. évf. 3-4. szám 133–142. DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2014.3-4.10
Zsubrits, A. (2017). A Study about Children’s Connection with Their Kindergarten. Training and Practice, 15. évf. 3. sz. pp 157–167. DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2017.3.15
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2021 Vivien Éva Unger
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.