A gamifikáció fejlődése és a magyar gamifikációs trend alakulása

Szerzők

  • Pacsi Diána Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
  • Szabó Zoltán Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

DOI:

https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2017.04.01.57-68

Kulcsszavak:

gamifikáció, játékosítás, motiváció, fogyasztói elköteleződés

Absztrakt

Nemzetközi szinten már számos példát láthatunk a gamifikáció sikeres alkalmazására, ezzel szemben hazánkban a szakma még csak ismerkedik a lehetőségekkel. A tanulmány célja, hogy betekintést nyújtson a gamifikáció kialakulásának és módszertanának pszichológiai és szakmai hátterébe, vizsgálja a nemzetközi és hazai trendeket, valamint, hogy részletesen vizsgálja a gamifikáció hazai helyzetét. A tanulmánynak nem célja, hogy részletes kísérletekkel bizonyítsa a gamifikáció hatására kialakult fogyasztói lojalitás mértékét, ez további kutatásokat igényel.

Szerző életrajzok

  • Pacsi Diána, Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

    kutató
    E-mail: pacsi.diana1@gmail.com

  • Szabó Zoltán, Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

    egyetemi docens
    E-mail: szabo.zoltan@gtk.szie.hu

Hivatkozások

Huizinga, J. (1949): Homo Ludens – A study of the play element in culture, London, Boston and Henley: Routledge & Kegan Paul, ISBN: 0 7100 0578 4 p1-27

Millar, S. (1968): The psychology of play, Harmondsworth, Middlesex, England: Penguin Books Ldt.,ISBN-10: 0140209743 p113-176

Inhelder B., Piaget, J (1967.): The child conception of space, London: Routledge & Kegan Paul, ISBN-10: 0393004082/ ISBN-13: 9780393004083

Sebestyén, P. (2009-2010) A játék pszichológiája és módszertana, http://www.bodpetertk.ro/konyvtar/konyvtar20092010/SEM2/TAV3/A_jatek_pszichologiaja_es_modszertana.doc, 2017.02.18. p9-12

McClelland, D. C. (1961), The Achieving Society, Princeton, NJ: D.Van Nostrand Co., ISBN-13: 978-1891396397

Harlow, H. F. (1959) „Love in Infant Monkeys”, Scientific American, 200., p68, p70, p72-73, p74.

Mózes T., Magyaródi T., Soltész P., Nagy H., Oláh A. (2012), ,,A Flow-élmény operacionalizálásának útjai”, Magyar Pszichológiai Szemle, 67.1, ISSN: 0025-0279 , DOI: http://dx.doi.org/10.1556/mpszle.67.2012.1.5. p57-76.

Pink, D. H (2009): Drive - The Surprising Truth About What Motivates Us,Edinburgh, London, New York, Melbourne: Riverhead Hardcover, ISBN:978-1594488849

Csíkszentmihályi, M. (1997): Flow, Budapest, Akadémiai Kiadó, ISBN: 9630577704 http://osono.ro/uploaded/files/file_954a04a7eb.pdf 2017.04.17. p66

Anonymus(2015): „Dosszié”, HVG Business, 2015/02, p16-19.

Krogue, K. (2012): 5 Gamification Rules From The Grandfather Of Gamification http://www.forbes.com/sites/kenkrogue/2012/09/18/5-gamification-rules-from-the-grandfather-of-gamification/#7ed5bd296d38 2017.02.27

Zichermann G., Linder J. (2013), The Gamification Revolution: How Leaders Leverage Game Mechanics to Crush the Competition, New York, Chicago, Lisbon, San Fransisco, London, Madrid, Mexico City, Milan, New Delhi, San Juan, Seoul, Singapore, Sydney, Toronto, McGraw Hill Professional, ISBN: 9780071808316, p14

Kömlődi, F (2015), Játszani is engedd! http://www.itbusiness.hu/Fooldal/main_flash_banner/Jatszani_is_engedd.html 2017.02.11

Finch, C. (2015), Using Gamification 2.0 to Improve Your Business’s Productivity, https://smallbiztrends.com/2015/03/gamification-2-0-design-clutter.html 2017.02.27

Gartner: Gartner Hype Cyclehttp://www.gartner.com/technology/research/methodologies/hype-cycle.jsp 2017.02.27

Burke, B. (2012), The Gamification of Business, https://www.forbes.com/sites/gartnergroup/2013/01/21/the-gamification-of- business/#63c0ebc14dc2 2017.03.09

Letöltések

Megjelent

2017-03-28

Hasonló cikkek

1-10 a 15-ból/ből

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.