A szolgáltatási minőség mérésének lehetőségei a városi közösségi közlekedési szektorban
DOI:
https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2019.06.04.24-37Schlagwörter:
minőség, elégedettség, közösségi közlekedés, IPA, State PreferenceAbstract
A minőség (elégedettség) mérése legalább annyira fontos a közösségi közlekedési szektorban, mint a gazdaság más ágazatában, hiszen itt a tét az egész társadalom fenntarthatósága. A cél nemcsak a már meglévő utasok elégedettségének növelése, hanem esetlegesen új felhasználók vonzása a rendszerbe. Három európai városban, különböző módszerrel elvégzett felmérés módszertanát és folyamatát vizsgáltam meg, amely kiindulási alapot jelenthet a főváros közösségi közlekedésének felméréséhez.
Literaturhinweise
Budapesti Mobilitási Terv 2030, 2019. A BKK Zrt. megbízásából készítette a BME ITS Zrt., Boda and Partners Kft., Trans-Sport Consulting Bt. konzorcium
Eboli, L.- Mazzulla, G. (2008): A Stated Preference Experiment for Measuring Service Quality in Public Transport, Transportation Planning and Technology, 31:5, 509-523, DOI: https://doi.org/10.1080/03081060802364471
Európai Bizottság (2011): FEHÉR KÖNYV Útiterv az egységes európai közlekedési térség megvalósításához – Úton egy versenyképes és erőforrás-hatékony közlekedési rendszer felé, COM(2011) 144
Grujičić, D. et al. (2014): Customer perception of service quality in public transport, Transport 29(3): 285–295. DOI: https://doi.org/10.3846/16484142.2014.951685
Káposzta J. (2016): Regionális összefüggések a vidékgazdaság fejlesztésében, Studia Mundi-Economica, Vol. 3. No. 1. (2016), pp. 52-61, DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi. 2016.03.01.52-61, ISSN 2415-9395
Káposzta J. (2019): A regionális térszerkezet változásainak kapcsolatrendszere. Studia Mundi –Economica, Vol. 6. No. 3 pp. 18-28. Paper: DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2019.06.03.18-28, 11 p. ISSN 2415-9395
Kenesei Zs. (2017): A vevői elégedettség mérésének lehetőségei többdimenziós szemléletben. Statisztikai Szemle, Vol. 95. No. 1. 29-50.p. DOI: https://doi.org/10.20311/stat2017.01.hu0029
Kövesné et al.: Személyközlekedés (digitális tananyag a BME GTK mérnöktanárképzéshez)
Mándoki P.(szerk) (2011) Közlekedés és Társadalom. Typotex Kiadó, 164 p., 105-108.p.
Martilla, John A., and John C. James. “Importance-Performance Analysis.” Journal of Marketing, vol. 41, no. 1, 1977, pp. 77–79. JSTOR, ww.jstor.org/stable/1250495. DOI: https://doi.org/10.2307/1250495
Rixer A. (2009): A közszállítási szolgáltatási minőségkoncepció szabványháttere in Hetesi E. et al., (szerk.) A szolgáltatások világa. JATEPress, Szeged, 235-249.p.
Vanhanen K., - Kurri J (2005): Quality factors in public transport. WSP Finland Ltd Helsinki University of Technology
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2019 Nemecz Gábor
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
A folyóirat Open Access (Gold). Cikkeire a Creative Commons 4.0 standard licenc alábbi típusa vonatkozik: CC-BY-NC-ND-4.0. Ennek értelmében a mű szabadon másolható, terjeszthető, bemutatható és előadható, azonban nem használható fel kereskedelmi célokra (NC), továbbá nem módosítható és nem készíthető belőle átdolgozás, származékos mű (ND). A licenc alapján a szerző vagy a jogosult által meghatározott módon fel kell tüntetni a szerző nevét és a szerzői mű címét (BY).