Diszruptív trendek Ázsia kereskedelmében
DOI:
https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2018.05.04.67-76Schlagwörter:
diszruptív technológiák, digitalizáció, kereskedelem, ÁzsiaAbstract
A technológia kifejezés ma bizonyosan a leggyakrabban használt szó a szakirodalomban, mindemellett a vállalati stratégiai döntések talán legfontosabb meghatározó eleme. Hová kell a korlátos mennyiségben rendelkezésre álló erőforrásokat allokálni a kereskedőknek, annak érdekében, hogy megfeleljenek a digitális világ kihívásainak? A mai összekapcsolt, számítógépesített és kommunikációközpontú világban a megfelelő jövőképpel rendelkező cégek új szabályokat diktálnak a maguk iparágában, mégpedig új e-üzleti modellekkel és új vállalkozáson belüli folyamatokkal. Ezek a cégek arra használják a technológiát, hogy korszerűsítsék a működésüket, reklámozzák a termékeiket, kialakítsák a vásárlói hűséget, végül pedig folyamatosan növeljék a nyereségüket. Kutatásomban egyrészt arra keresem a választ, hogy az ipar 4.0 hogyan befolyásolja a kereskedelmi modelleket és erre milyen példákat találunk az ázsiai üzleti életben. A példákat Tajvan kereskedelmi életéből vettem, hiszen ez az ország jól reprezentálja, mi zajlik a régió legfejlettebb országaiban.
Literaturhinweise
Christensen, C. M., Tedlow, R. S. (2006) Harvard Business Review
D’Andrea, G. (2018) Rethinking the Funnel for the Omnichannel Age, IeseInsight p54
Deutsche Bank (2017) Markets Research, APAC Retail and Property, p1.
Johnson, R., Morse, G., (2011): Retail isn’t broken. Store are. Harvard Business Review. 12. 2011
Fung Business Inteligence (2017): 9 Key Trends and Developments, p2
GFK (2018): Digitális térkép a kereskedelem számára, pp12-14.
Kozák Á. (2015) Macroeconomics Indicators and Consumption, In: Karlovitz, János Tibor (szerk.) 2nd IRI Economics Conference p. 37,
Laudon, K.C., Traver C.G., (2017) E-commerce.Pearson, pp326-328.
Mackinnon, D., Cumbers, (2007): A, An introduction to economic geography, Pearson, pp108-110.
Neszmélyi, Gy. I, Kozár (2018) Europe and Asia Enhancing Ties - The Case of Hungary and ASEAN pp. 62-65.
Schwab, K. (2017): The fourth industrial revolution. Portfolio. pp15-17
Sikos T. (2018) Smart retailing - smart malls, Paper: DOI: https://doi.org/10.13140/ RG.2.2.12292.99200 p. 1
Wessel, M., Christensen, C. M, (2012): Surviving Disruption. Harvard Business Review. 12. 2012
Wiefel, M. (2015): Digitalization: The impact on traditional retail and the future model of multichannel. International Journal of Scientific and Research Publicationios. Volume 5, Issue 3
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2018 Kozák Tamás
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
A folyóirat Open Access (Gold). Cikkeire a Creative Commons 4.0 standard licenc alábbi típusa vonatkozik: CC-BY-NC-ND-4.0. Ennek értelmében a mű szabadon másolható, terjeszthető, bemutatható és előadható, azonban nem használható fel kereskedelmi célokra (NC), továbbá nem módosítható és nem készíthető belőle átdolgozás, származékos mű (ND). A licenc alapján a szerző vagy a jogosult által meghatározott módon fel kell tüntetni a szerző nevét és a szerzői mű címét (BY).