A bormarketing jelentősége a Szekszárdi és a Villány-Siklósi borvidéken

Szerzők

  • Eszter Molnár Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Piacgazdasági és Marketing Tanszék (University of Kaposvár, Faculty of Economics, Department of Marketing) H-7400 Kaposvár, Guba S. u. 40.

Absztrakt

A bormarketing jelentősége a hazai borászatban, így a Szekszárdi és a Villányi borvidéken sem kérdés már többé. A problémát a nem megfelelő információáramlás és a tőkehiány, valamint a jól képzett szakemberek hiánya okozza. A megkérdezett termelők elsősorban az országos bormarketing megfelelő működését várnák el. Mindezek hiányában, a termelők próbálnak borvidéki szinten összefogni, azonban legtöbbször ez is akadályokba ütközik. Így nem marad más lehetőség, mint hogy aki teheti az a saját útját járja, egyéni bormarketing tevékenységet folytatva. A jó bormarketinghez az ún. marketing-mix elemeinek átfogó alkalmazása mellett fontos a hatékony kommunikáció, és az összefogás. A sikeres bormarketingnek a hazai szőlőfajtákra, a borvidékek zászlós borainak kialakítására, a borászok és a szakma összefogására, szigorú szabályozásra és a hatékony kommunikációra kell építenie legfőképpen. A bormarketing segítségével a Szekszárdi és a Villányi borvidék borait minél szélesebb körben meg kell ismertetni és szerettetni mind belföldön és külföldön egyaránt.

##submission.downloads##

Megjelent

2005-02-15

Hogyan kell idézni

Molnár, E. (2005). A bormarketing jelentősége a Szekszárdi és a Villány-Siklósi borvidéken. Élelmiszer, Táplálkozás és Marketing, 2(1-2), 55–59. Elérés forrás https://journal.uni-mate.hu/index.php/etm/article/view/24

Folyóiratszám

Rovat

Cikkek