Az országeredet imázs hatása a hazai élelmiszertermékek megítélésére

Szerzők

  • Ilona Csatáriné Dogi Debreceni Egyetem

DOI:

https://doi.org/10.33567/etm.2248

Kulcsszavak:

országeredet-imázs, fogyasztói magtartás, élelmiszertermék, kétlépcsős klaszterelemzés

Absztrakt

Az 1960-as évektől kezdve a szakirodalom egyre többet foglalkozik az ország imázs vizsgálatával, főleg a külföldi termékek választására/vásárlására való hatása miatt (országeredet imázs). A publikációk többsége a marketingkutatás területéhez kapcsolódik, ugyanis a legújabb kutatásokban már úgy tekintenek a nemzetképre , mint egy termékre, vagy márkanévra, ami a piacon pozicionálható. Kutatásom célja, hogy felmérjem az országeredet imázs hatását a hazai élelmiszerek megítélésére, a magyar fogyasztók szemszögéből. A kitöltött kérdőívekből nyert adatok feldolgozása SPSS 20 programmal történt. Az országeredet imázs dimenzióinak feltárása főkomponens elemzéssel, a háttérváltozók hatásának vizsgálata kétlépcsős klaszteranalízis segítségével történt. 

Letöltések

Megjelent

2018-05-10

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek