Fogyasztói megítélés a kecsketej termékek piacán

Szerzők

  • Orsolya Szigeti Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Piacgazdasági és Marketing Tanszék (University of Kaposvár Faculty of Economics, Department of Marketing) H-7400 Kaposvár, Guba S. u. 40.
  • Viktória Szente Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Piacgazdasági és Marketing Tanszék (University of Kaposvár Faculty of Economics, Department of Marketing) H-7400 Kaposvár, Guba S. u. 40.
  • Zoltán Szakály Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Piacgazdasági és Marketing Tanszék (University of Kaposvár Faculty of Economics, Department of Marketing) H-7400 Kaposvár, Guba S. u. 40.

Absztrakt

Egy doktori kutatás keretében fókuszcsoportos interjúk és kérdőíves felmérések segítségével a magyar fogyasztók kecsketej termékek iránti preferenciáinak vizsgálatára került sor. A kapott eredmények alapján megállapítható, hogy Magyarországon kevesen és nagyon ritkán fogyasztanak és vásárolnak kecsketej termékeket. A termékek közül leggyakrabban sajtok kerülnek a kosarakba. A különböző régiókban más-más beszerzési helyet részesítenek előnyben a fogyasztók. A vizsgált termékek vásárlásakor a fogyasztók az egészségességet kiemelten fontosnak tartják az íz és a minőség mellett. A megkérdezettek kiváló, vagy jó minőségűnek ítélik, ugyanakkor magas árúnak tartják a kecsketej termékeket. A kutatás feltárta, hogy a fogyasztók nem rendelkeznek megfelelő ismerettel a márkákat tekintve, ami a feldolgozók számára kiemelt figyelmet érdemel. Pozicionálási előnyt jelenthet a vizsgált termékkör esetén, hogy a kecsketej a fogyasztók tudatában az „egészséges termék” képeként él. Ezt a pozitív „előítéletet” célszerű kihasználni az ágazati és vállalati marketingstratégia kidolgozásakor, azonban nem szabad elfelejteni, hogy a termék egészségességét egy felvilágosító munka keretében tényekkel is alá kell támasztani. Egy közösségi ismeretterjesztő kampány akár piacbővülést is eredményezhetne.

Letöltések

Megjelent

2005-02-15

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek