Fogyasztói megítélés a kecsketej termékek piacán
Absztrakt
Egy doktori kutatás keretében fókuszcsoportos interjúk és kérdőíves felmérések segítségével a magyar fogyasztók kecsketej termékek iránti preferenciáinak vizsgálatára került sor. A kapott eredmények alapján megállapítható, hogy Magyarországon kevesen és nagyon ritkán fogyasztanak és vásárolnak kecsketej termékeket. A termékek közül leggyakrabban sajtok kerülnek a kosarakba. A különböző régiókban más-más beszerzési helyet részesítenek előnyben a fogyasztók. A vizsgált termékek vásárlásakor a fogyasztók az egészségességet kiemelten fontosnak tartják az íz és a minőség mellett. A megkérdezettek kiváló, vagy jó minőségűnek ítélik, ugyanakkor magas árúnak tartják a kecsketej termékeket. A kutatás feltárta, hogy a fogyasztók nem rendelkeznek megfelelő ismerettel a márkákat tekintve, ami a feldolgozók számára kiemelt figyelmet érdemel. Pozicionálási előnyt jelenthet a vizsgált termékkör esetén, hogy a kecsketej a fogyasztók tudatában az „egészséges termék” képeként él. Ezt a pozitív „előítéletet” célszerű kihasználni az ágazati és vállalati marketingstratégia kidolgozásakor, azonban nem szabad elfelejteni, hogy a termék egészségességét egy felvilágosító munka keretében tényekkel is alá kell támasztani. Egy közösségi ismeretterjesztő kampány akár piacbővülést is eredményezhetne.