The changing retail environment

Szerzők

  • John Stanton Saint Joseph's University

Absztrakt

A vásárlói magatartásban végbemenő változások, valamint azok hatása az élelmiszer-termelésre és -kereskedelemre sem negatívan,
sem pozitívan nem minősíthetők. Az előrelátó vállalatok számára a változások alkalmat kínálnak a lehetőségek kihasználására. A hajthatatlan és alkalmazkodni nem képes vállalatok azonban szép lassan eltűnnek. A legnagyobb kihívás a változásnak ellenálló élelmiszer-ipari vállalatok számára az, hogy felismerjék, az új elosztási csatornák egyénileg nem, de összességében nagy részt
vesznek el az értékesítésükből. Az üzleti világban teljesen mindegy, hogy egyetlen versenytárs 20%-ot vagy 10 versenytárs egyenként 2%-ot birtokol a piacból, mindkét esetben a piac 20%-át elveszítjük.
Kutatások kimutatták, hogy a bevásárlásnál mobilt vagy elektronikus eszközöket használó vásárlók ritkábban látogatnak hagyományos értékesítési csatornákat és kevesebbet is költenek azokban. A látogatási gyakoriság pedig döntő fontosságú a tradicionális csatornák számára. Amikor a fogyasztók szupermarketben vásárolnak, hajlamosak jelentős összeget kiadni olyan termékekre, amelyek eredetileg nem szerepeltek a bevásárló listán – ilyenkor impulzusvásárlás történik – vagy az akciók kihasználása, amelyekre a fogyasztó nem számított. Az új technológiák arra késztetik az élelmiszer-feldolgozókat és -kereskedőket, hogy üzleti tevékenységüket átgondolják. Igaz, az innováció terjedése országonként más és más, azonban élelmiszer-ipar nemzetközivé válásának és a mobil technológia terjeszkedésének köszönhetően sokkal gyorsabban végbemegy, mint a korábbi időkben. Az élelmiszer-ipar profitabilitása továbbra sincs veszélyben, de azok, akik előnyt szereznek talán nem azok az emberek, akik 30 évvel ezelőtt voltak.

Letöltések

Megjelent

2015-02-15

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek