A Kapos Ternero Kft. marketingstratégiájának elemzése, különös tekintettel a fűszerezett termékek fogyasztói megitélésére
Absztrakt
Az itt tárgyalt hiányosságok ellenére mégis az gondolom, hogy a Kapos Ternero Kft. egy olyan cég, amelynek esélye van fennmaradni a piacon és nem csak fennmaradni, hanem továbbfejlődni, terjeszkedni. Jó termékekkel rendelkeznek magas minőségben, ismertek ezen a piacon és az irányító csapat - bizonyos hiányosságok ellenére – jól ellátja a feladatát és nagy tapasztalatokkal, kapcsolati rendszerrel rendelkeznek az értékesítés területén. A továbblépés kulcsa abban van, hogy fel kell ismerni: ma egy jól kidolgozott marketingstratégia és konkrétan – a jelenleginél is konkrétabban – megfogalmazott célok nélkül, működjön a szervezet többi része bármilyen jól, csak vegetálni lehet bármilyen termék piacán. Rendkívül fontos, hogy ezt mindenki megértse és elfogadja a kft.-n belül, hiszen bármilyen okból ha mellőzik ezeket az eszközöket, akkor a saját dolgukat nehezítik meg. Lehet, hogy ma még nem látszik olyan fontosnak e lehetőségek kiaknázása – bár már egyre több jele van annak, hogy előbb-utóbb kénytelenek lesznek valamilyen formában megújulni – holnap illetve holnapután egyre súlyosabb veszteségekből lesznek kénytelenek rájönni arra, hogy a versenytársak már használják, alkalmazzák a marketing eszköztárát, sőt már tapasztalatokat is szereztek. Így belátható, hogy egy szakember alkalmazása, aki összefogja ezt a területet szakmailag megalapozott részletes terveket készít, valamint végrehajtja azokat, létfontosságú lehet, így egy jól kidolgozott, pontos stratégia párosulva a már meglévő magas szintű megvalósítással biztos receptje lehet a jövőbeli pozitív változásoknak. Amennyiben ez a szemléletváltás bekövetkezik, elfogadják a marketinget, mint céljaik elérését segítő eszközt, jelentős sikereket érhetnek el.