A létező és a lehetséges. Interjú Lieber Erzsébettel
DOI:
https://doi.org/10.57021/artcadia.6082Kulcsszavak:
objektív festmény, papírművészet, víz, lélek, lehetséges világokAbsztrakt
Lieber Erzsébet DLA, Munkácsy-díjas képzőművész, a MATE Rippl-Rónai Művészeti Intézetének egyetemi docense. A hallei Képzőművészeti és Design Főiskolán szerzett diplomát, majd hazatérve előbb a kaposvári művészeti szakközépiskola tanára lett, majd a Kaposvári Egyetem Rippl-Rónai Művészeti Karának oktatójaként és dékánjaként dolgozott. Művészetének sokáig meghatározó matériája volt a papír: művészeti alkotásaihoz a papírmassza szolgált alapanyagként, emellett papírművészeti symposionok szervezőjeként is tevékenykedett. Az elmúlt 15 esztendőben főként fényképezőgép és számítógép segítségével alkot képeket. Alkotásainak alapját leggyakrabban a víz és a fény játékát megörökítő fotósorozatok adják – ezeket különféle képmódosítási eljárásokkal transzformálja, hogy az így létrejött absztrakt kompozíciókkal más-más lehetséges világokat tárjon fel a nézők számára. Ezeket a munkáit objektív festményeknek nevezi, mivel a technológia használata ellenére ezek az alkotások festői szemléletből fakadnak.
Hivatkozások
.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2024 Szabó Zsófia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.