A létező és a lehetséges. Interjú Lieber Erzsébettel

Szerzők

  • Szabó Zsófia MATE Rippl-Rónai Művészeti Intézet, e-mail: szabo.zsofia@uni-mate.hu

DOI:

https://doi.org/10.57021/artcadia.6082

Kulcsszavak:

objektív festmény, papírművészet, víz, lélek, lehetséges világok

Absztrakt

Lieber Erzsébet DLA, Munkácsy-díjas képzőművész, a MATE Rippl-Rónai Művészeti Intézetének egyetemi docense. A hallei Képzőművészeti és Design Főiskolán szerzett diplomát, majd hazatérve előbb a kaposvári művészeti szakközépiskola tanára lett, majd a Kaposvári Egyetem Rippl-Rónai Művészeti Karának oktatójaként és dékánjaként dolgozott. Művészetének sokáig meghatározó matériája volt a papír: művészeti alkotásaihoz a papírmassza szolgált alapanyagként, emellett papírművészeti symposionok szervezőjeként is tevékenykedett. Az elmúlt 15 esztendőben főként fényképezőgép és számítógép segítségével alkot képeket. Alkotásainak alapját leggyakrabban a víz és a fény játékát megörökítő fotósorozatok adják – ezeket különféle képmódosítási eljárásokkal transzformálja, hogy az így létrejött absztrakt kompozíciókkal más-más lehetséges világokat tárjon fel a nézők számára. Ezeket a munkáit objektív festményeknek nevezi, mivel a technológia használata ellenére ezek az alkotások festői szemléletből fakadnak.

Hivatkozások

.

Letöltések

Megjelent

2024-11-12

Folyóirat szám

Rovat

Publicisztika/Interjú

Hogyan kell idézni

A létező és a lehetséges. Interjú Lieber Erzsébettel. (2024). ARTCADIA : A Rippl-Rónai Művészeti Intézet Lapja, 3(1), 92-102. https://doi.org/10.57021/artcadia.6082