A képregény a multimodális műveltség szolgálatában
A könyvtárak a kilencedik művészet támogató szerepében
DOI:
https://doi.org/10.33569/akk.2446Kulcsszavak:
képregény, multimodális műveltség, információs műveltség, műveltségtámogatás, oktatásAbsztrakt
A képregény évek óta az egyik legalulértékeltebb műfajként igyekszik megtalálni a helyét a hazai kulturális piacon. A tanulmány betekintést nyújt a képregények világába és igyekszik rávilágítani azokra az általa nyújtott, ám elhanyagolt értékekre, amelyekkel többek között az információs társadalomban történő eligazodáshoz szükséges készségek és képességek kialakíthatók, s amelyek műveltségtámogató szerepükben az ismeretterjesztés és kompetenciafejlesztés szolgálatába állíthatók. A könyvtár, mint az információs társadalom egyik fő alapintézményének a szerepe ezekben a kérdésekben egyáltalán nem elhanyagolható. Az elméleti lehetőségek mellett a hazai és külföldi könyvtárak gyakorlataiból vett példák igyekeznek alátámasztani a képregénynek, mint önálló, értékkel bíró műfajnak a létjogosultságát.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2020 A szerző
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.