Experiential teaching and learning in schools applying robots

Szerzők

  • Róbert Pántya Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar https://orcid.org/0009-0009-6325-1660
  • F. László Mucsics Matematika és Modellezés Tanszék, Matematika és Természettudományi Alapok Intézet, Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem https://orcid.org/0009-0007-3855-1886

DOI:

https://doi.org/10.33032/acr.5459

Kulcsszavak:

robotics, programming, experiential teaching and learning

Absztrakt

In the schooling system of the 21st century, there is a great need for new methods and tools that are capable of attracting and retaining the attention of students as digital natives, so experiential, experience-based teaching methods are particularly important.

The recent large-scale development of tools in many schools (mostly with the help of EU funding) has made available the educational robot kits that are essential for their everyday pedagogical use. Furthermore, besides the purchase and applications of robots, teacher training courses have helped to familiarise many teachers with these new tools and methods. The most important question for the successful implementation of new robot-supported methods is the extent to which the use of these modern pedagogical tools is embedded in the everyday practice of individual schools, and the extent to which teachers have the courage to actively involve these robots and, of course, the pupils in the educational process.

A good indicator of the successful use of robots in a school is the existence of a functioning robotics department and, unfortunately, inadequate practice can be indicated by the fact that these tools are kept in a locked, inaccessible cupboard, in such a way that pupils are often unaware of their existence.

Robot kits are an incredible motivator for learners, so our work is looking at how these tools can be used to make learning and teaching more fun for both learners and teachers.

This study will also show how a professional methodological support system and community can help teachers to use these modern 21st century teaching aids.

Szerző életrajzok

  • Róbert Pántya, Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

    Róbert Pántya
    ORCID: 0009-0009-6325-1660
    PhD
    senior lecturer
    Department of Methodology for Business Analysis, Faculty of Commerce, Hospitality and Tourism, Budapest Business University
    pantya.robert@uni-bge.hu

  • F. László Mucsics, Matematika és Modellezés Tanszék, Matematika és Természettudományi Alapok Intézet, Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem

    László Mucsics F.
    ORCID: 0009-0007-3855-1886
    lecturer
    Department of Mathematics and Modelling, Institute of Mathematics and Basic Sciences, Hungarian University of Agriculture and Life Sciences
    mucsics.fulop.laszlo@uni-mate.hu

Hivatkozások

Digitális kompetencia fejlesztése: EFOP-3.2.4-16-2016-00001. Download date: 04/04/2024. source: URL: https://kk.gov.hu/digitalis-kompetencia-fejlesztese

Digitális Pedagógiai Módszertani Központ. Download date: 04/04/2024. source: URL: https://dpmk.hu

Dwivedi, R. – Dwivedi, I. – Dwivedi, B. (2022): The LEGO Spike Prime Discovery Book: Mechanisms, Robot Architecture, Design, Programming and Game Strategies for FLL, WRL and WRO

Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Pedagógus továbbképzési portál. Download date: 04/01/2021. source: URL: https://tanfolyam.uni-eszterhazy.hu/

Galvez-Aranda, D. – Galvez Legua, M. (2021): Robotics Models Using LEGO WeDo 2.0: De-sign, Build, Program, Test, Document and Share

Griffin, T. (2014): The Art of LEGO MINDSTORMS EV3 Programming

Isogawa, Y. (2021): The LEGO MINDSTORMS Robot Inventor Idea Book

Kiss, R. (2014): A Mindstorms EV3 programozásának alapjai, H-Didakt Kft, Budapest

Kiss, R. (2016): ROBOTIKA FELADATGYŰJTEMÉNY, 111 feladat LEGO MINDSTORMS EV3 és NXT robotokhoz, H-Didakt Kft, Budapest

Kusper, G. – Geda, G. – Pántya, R. (2020): LEGO robotokkal támogatott programozás, Esz-terházy Károly Egyetem, Eger, egyetemi jegyzet

LEGO Education, Get ready with Lessons. Download date: 04/04/2024. source: URL: https://education.lego.com/en-us/lessons

Mucsics, F. L. – Pántya, R. (2014): Rubik Robot at KRF In: WPCF 2014. Konferencia helye, ideje: Gyöngyös, Magyarország, 2014.08.25-2014.08.29. Paper n.t.

Pántya, R. – Mucsics, F. L. (2022): 10 éves a Robotika szakkör a Gyöngyösi Károly Róbert Campuson, In: Bujdosó, Zoltán (szerk.) XVIII. Nemzetközi Tudományos Napok [18th Interna-tional Scientific Days] : A „Zöld Megállapodás” – Kihívások és lehetőségek [The ’Green Deal’ – Challenges and Opportunities] : Tanulmányok [Publikcations]., Gyöngyös, Magyarország : Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Károly Róbert Campus pp. 483-489. , 7 p.

Pántya, R. – Mucsics, F. L. (2022): Robotkutya építése és programozása Arduino platformon, In: Bujdosó, Zoltán (szerk.) XVIII. Nemzetközi Tudományos Napok [18th International Scien-tific Days] : A „Zöld Megállapodás” – Kihívások és lehetőségek [The ’Green Deal’ – Challenges and Opportunities] : Tanulmányok [Publications]., Gyöngyös, Magyarország : Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Károly Róbert Campus pp. 490-496. , 7 p.

Letöltések

Megjelent

2024-07-04

Hogyan kell idézni

Experiential teaching and learning in schools applying robots. (2024). Acta Carolus Robertus, 14(1), 229-242. https://doi.org/10.33032/acr.5459

Hasonló cikkek

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei