A WELL-BEING KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSÉNEK JELENTŐSÉGE A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN

Szerzők

  • Boda Tímea Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet

DOI:

https://doi.org/10.33032/acr.2570

Kulcsszavak:

érzelmi jóllét, pedagógusképzés, készségfejlesztés, pozitív pszichológia, szemléletváltás

Absztrakt

A tanulmány célja bemutatni a well-being készségek jelentőségét a pedagógus hallgatók személyes és szakmai hatékonyságában. A felsőoktatásban elindult paradigmaváltás; a Világgazdasági Fórum Education 4.0 iránymutatásai és a The European University of Well-Being hálózatának megalakulás is igazolja, hogy a jóllét, egy olyan alapvető erőforrás, amely meghatározza az egyetemi hallgatók eredményességét, segíti az önmegvalósítást és a kreatív gondolkodást, valamint olyan készségekkel, attitűddel ruházza fel a hallgatót, amelyekkel képes adekvátan reagálni a társadalmi és gazdasági változásokra. A pedagógusképzésben ez különös jelentős, hiszen a pedagógus személyes jólléte multiplikátor hatással bír; így képes befolyásolni az általa formált gyermekek hangulatát, érzelmi fittségét, mentális és érzelmi jóllétét. A jövő generációi számára meghatározó, hogy milyen attitűdöt, szemléletet mintáz abban az időszakban, amikor a személyiség rugalmasan formálható. Jelen tanulmány is igazolja, hogy a pedagógus képzésben ezen készségek tudatos fejlesztése nagyon időszerű; az eredmények alátámasztják, hogy a hallgatók általános jólléte nem megfelelő.

Letöltések

Megjelent

2021-07-07

Hogyan kell idézni

A WELL-BEING KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSÉNEK JELENTŐSÉGE A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN. (2021). Acta Carolus Robertus, 11(1), 3-12. https://doi.org/10.33032/acr.2570