Significance of education in the case of ÜST (GIS for Plantation Statistics) Project
Keywords:
GIS, education, ÜSTAbstract
Harmonising works and preparing the join with Common Agricultural Policy (CAP) of the European Union are of overriding importance from the aspect of Hungarian EU accession. Within the frames of this program the Hungarian Central Statistical Office (HSCO) develops Geographical Information System for Plantation Statistics included in the Agricultural Statistics Digital Map project. Tins subsystem contains the complete Hungarian database of vineyard and fruit cadastre. Statistician experts of HCSO need special, practice-oriented GIS courses focusing on spatial data analysis and data evaluation. Applied Geoinformatics Laboratory (University of Szeged, Hungary) has a long tradition in this kind of approach to GIS education. This paper describes the properties of GIS courses for specialists of different disciplines.
References
Baldwin, R. (2002). Térinformatikai koncepció az ÜST-ben, Acta Agraria Kaposváriensis (in print).
Bódis K. (2001). A geoinformatikus képzés tapasztalatai a Szegedi Tudományegyetem Természettudományi Karán. X. Térinformatika a fels oktatásban szimpózium, SZIE, Budapest, CDROM.
Jávor T., Niklasz L., Podolcsák Á. (2002). Földhivatali szolgáltatások fogyasztói szemmel. Geodézia és Kartográfia, 4. 7–18.
Niklasz L., Pintér L., Podolcsák Á. (2001). Agrárstatisztika térinformatikai hátterének kialakítása a KSH-ban. OTK Szolnok 2001.
Niklasz L. (2001). Digitális Térképkezelő Rendszer, Felhasználói követelmények meghatározása. BlomInfo Konzorcium.
Niklasz L. (2001). Digitális Térképkezelő Rendszer, KSH Ügyviteli Folyamatok Elemzése. BlomInfo Konzorcium.
Novák Z. (2002). Mezőgazdasági térinformatika. Az Ültetvény Statisztikai Térinformatika és az Integrált Igazgatási és Ellenőrzési Rendszer. Diplomamunka. Szegedi Tudományegyetem, TTK, Természeti Földrajzi Tanszék
Podolcsák Á. (2001). Induló jelentés. BlomInfo Konzorcium.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2002 Bódis Katalin, Mezősi Gábor

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

