Aktuális szám

Évf. 21 Szám 1 (2023)
Megjelent: 2023-07-29

Teljes szám

Tanulmányok

  • Nyelvórai és nyelvórán kívüli motivációt meghatározó tényezők a felsőoktatásban A nyelvvizsgakötelezettség hatásai

    Balázs Fajt, Mátyás Bánhegyi
    5-16
    DOI: https://doi.org/10.17165/tp.2023.1.5-16
  • A szülői részvétel szerepe az alternatív iskolákban és a tanulóközösségekben

    Judit Langerné Buchwald
    17-32
    DOI: https://doi.org/10.17165/tp.2023.1.17-32
  • Természettudományos vizsgálatok környezetismeret-órán: egy tutorprogram tapasztalatai a tutordiákok nézőpontjából

    Bánfi Gréta, Korom Erzsébet
    33-42
    DOI: https://doi.org/10.17165/tp.2023.1.33-42
  • A tanítójelöltek környezetismeret-tanítása a módszertant oktatók szemszögéből

    Szántóné Tóth Hajnalka, Doba László
    43-52
    DOI: https://doi.org/10.17165/tp.2023.1.43-52
  • Életvezetési készségek fejlesztése: a SUPREM-program

    Katalin Hégető
    53-62
    DOI: https://doi.org/10.17165/tp.2023.1.53-62
  • Pedagógusok tapasztalatai a fogyatékosságok iránti szemléletformálás témájában

    Tóth-Szerecz Ágnes
    63-74
    DOI: https://doi.org/10.17165/tp.2023.1.63-74
Az összes folyóiratszám megtekintése

Szeretettel köszöntjük a Képzés és Gyakorlat folyóirat oldalán!

A Képzés és Gyakorlat (Training and Practice) a MATE Neveléstudományi Intézetének és a Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Karának közös gondozású neveléstudományi folyóirata, a hazai és nemzetközi neveléstudományi műhelyek diskurzusainak egyik jelentős fóruma. Külön öröm számunkra, hogy két pedagógusképző intézmény közösen gondozza a periodikát. A két intézmény közötti példaértékű szakmai, tudományos és emberi kapcsolatrendszer immár túlmutat a folyóirat határain – erre is rendkívül büszkék vagyunk.
A folyóirat jelentős értéke a teljes alkotói-szellemi szabadság és a közölt tanulmányok interdiszciplináris jellege, hiszen a szerzők sokszor egy tőről fakadó, globális társadalmi problémák narratív, saját nézőpontú, rendkívül árnyalt, emóciók által vezérelt feltárására vállalkoztak.
Legyen továbbra is jótékony szellemi táplálék a folyóirat iskolaépítő elődeink megismeréséhez,
múltunk megértéséhez, a jelen pedagógiai történéseinek és nagyszerű pillanatainak átéléséhez, egy szeretetteljes jövő építéséhez.

A szerkesztőbizottság nevében tisztelettel és üdvözlettel,

Petőné Csima Melinda
főszerkesztő

Kissné Zsámboki Réka
korábbi főszerkesztő

Bencéné Fekete Andrea
korábbi főszerkesztő

Varga László
korábbi főszerkesztő